Cairns... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Pat & Brigitte Wielandt - WaarBenJij.nu Cairns... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Pat & Brigitte Wielandt - WaarBenJij.nu

Cairns...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pat & Brigitte

19 Juli 2011 | Australië, Cairns

Dinsdag 19 juli,

Gisteren was het nog een beetje luieren in Port Douglas en al wat inpakken. Vandaag rijden we naar Cairns om er de Apollo terug in te leveren. Het is een vermoeiende, maar interessante 12-daagse geweest. De Captain Cook Highway slingert zich 60 kilometer lang bochtig op en neer langs een ruw kustlandschap tot in Cairns en de helft van dit traject is, zo lezen we onderweg en niet zonder reden, opgenomen in de werelderfgoedlijst van de Unesco. We vinden het Apollo-filiaal zonder veel moeite net voorbij het vliegveld van waaruit we morgen zullen opstijgen richting Darwin en het Northern Territory.
Een vriendelijke jongeman werkt met ons de laatste formaliteiten af en als hij verneemt dat we belgen zijn, vraagt hij of we frans spreken. Blijkt hij toch uit Avignon te komen zeker? Of hij Bédoin kent? “Ah, oui, bien sûr!!” It’s a small world after all!
We verblijven hier in het Bay Village Tropical Retreat en dat is niet overdreven. Het hotel is een kleine, groene oase net buiten het centrum van de stad. Stel je er vooral niet te veel van voor, want Cairns is buiten dat het een populaire badplaats is, slechts een scheet groot! Onze kamer is een ‘studio room’ en lijkt meer op een klein appartement, inclusief salon, keuken en badkamer, die qua grootte de concurrentie met de kleedkamers van Minerva gerust kan aangaan. Ze is vooral veel properder! Achteraan is er ook een klein terrasje tussen de palmbomen en tropische planten. Achter de hoek is de pool, het lijkt wel Fantasy Island (je weet nog wel, die serie met die dwerg die altijd “é pléén, é pléén!” riep).
Onze touroperator Jelle van Aussie Tours had ons ook het hotelrestaurant The Bayleaf aangeraden met typische Balinese specialiteiten. Hij heeft alvast niet gelogen.
Zo, de eerste helft van onze reis zit er op. Morgen vliegen we dus naar het hoge noorden én dus tropisch klimaat met zo’n 32°C voor onze 4-daagse safari door de drie grote nationale parken aldaar. We kijken er alvast naar uit, maar helaas kunnen we jullie hierover pas berichten als we terug in Darwin zijn, want we gaan even van de aardbol verdwijnen: when you’re in the outback, you’re out of reach!

Cheers!
xx