That good ole’ country music… - Reisverslag uit Charters Towers, Australië van Pat & Brigitte Wielandt - WaarBenJij.nu That good ole’ country music… - Reisverslag uit Charters Towers, Australië van Pat & Brigitte Wielandt - WaarBenJij.nu

That good ole’ country music…

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pat & Brigitte

15 Juli 2011 | Australië, Charters Towers

Vrijdag 15 juli

Tijdens de rit van vandaag rijden we langs de Big Mango enover de Burdekin Bridge, een ijzeren brug over de gelijknamige rivier en de langste brug van Australie We rijden weer door een vrij saai landschap en bij een ‘fuel stop’ worden we uitgelachen door een Kookaburra die boven ons op de telefoonpaal zit. Wat verder landinwaarts belanden we in Charters Towers, een pittoreske Goldminers Town van rond 1880 met nog heel wat van de originele gebouwen, maar met een eerder donker verleden. De originele aboriginalbevoling, de Gudjal people, werden er manu militari verdreven en/of uitgemoord door Europese goudzoekers en even dreigde er een kleine oorlog. We zullen dus maar niet te hard roepen vanwaar we komen! We kuieren wat door de gezellige hoofdstraat en stellen Apollo dan op in het Big4 Aussie Outback Oasis Caravan Park, met mooie palmbomen een een typische country style look. De plaatselijke ‘heet-en-gereed’ uitbater, maar wel een sympathieke bloke, geeft ons een plaatsje en meldt ons meteen dat er om half vijf een happy hour voorzien is. Blijkbaar is ‘happy hour’ hier synoniem voor ‘seniorennamiddag’ en algauw loopt het achter onze camper vol met grey nomads die komen luisteren naar Patsy & Tom, een koppel ‘real ozzie country entertainers’ die een greep uit het grote Nashville songbook ten beste geven. Eigenlijk best wel leuk! En de drankjes dan, zul je denken? “Oh yes, it’s BYO!” (Bring Your Own), dus even snel in de Van een flesje WW ontkurken (allez, opendraaien..) en wij gezellig tussen de oudjes wegzakken op de tonen van Johnny Cash en Tammy Wynette! Ik heb me zelden zo jong gevoeld, en dat op de vooravond van mijn 47e verjaardag!
Morgen feestdag dus en bijgevolg geen verslag, ge moet ne mens toch iets gunnen, niewaar? ;-)

Yiihaaah! Ride ‘em in, Rawhide!
xx

Fotos op: