Adelaide or bust....! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Pat & Brigitte Wielandt - WaarBenJij.nu Adelaide or bust....! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Pat & Brigitte Wielandt - WaarBenJij.nu

Adelaide or bust....!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pat & Brigitte

04 Juli 2011 | Australië, Adelaide

Oef, we zijn eindelijk in Adelaide aangekomen! Na een rustige vlucht van een 6-tal uur moesten we de iets mindere efficiëntie van de Australische douane doorstaan, zoals die bekend is van reality shows rond de beruchte border security! Slechts 1 (één) douanebeambte om een heel vliegtuig te controleren!! Tot hiertoe ging alles enorm vlot , maar dit slaat echt nergens op. We doen er meer dan anderhalf uur over om door de grenscontrole te geraken. Een vermoeide Amerikaan achter ons wordt er zowaar opstandig van en begint een discussie met de douane over hoe het misschien wel wat vlotter kan! Niet dus!!
Onze goede vriend Pete staat echter al te wachten op dit onmenselijk vroege uur en voert ons naar onze eerste logeerplek voor de komende 3 dagen. Hun nieuwe woonst in Bellevue Heights, een mooi huis in een buitenwijk ten zuiden van de stad, wat hoger gelegen in de Adelaide Hills, met een mooie uitkijk op de oceaan! Het weer is wat minder dan we de laatste dagen gewend waren. 13°, veel wind en een grijze hemel. Typisch Belgisch weer, quoi, dus voor ons niks nieuws!
Vanmiddag trekken we de stad in voor een bezoekje aan het Aboriginal Art Museum Tandanya, maar eerst op zoek naar een belkaart voor onze mobieltjes, want geen van ons beiden krijgt hier verbinding met een netwerk om naar huis te bellen.
Sonja is nog gaan werken, maar komt deze middag naar hier om ons te begroeten en nadien zullen Graeme, Martine en Kath ons vervoegen! Vanaf nu begint de vakantie pas écht!
No worries!

Cheers!
P@j & Brigitte

• 04 Juli 2011 - 20:15

Martine Janssens:

Oei, onze Belgische temperatuurtjes meegenomen naar 't ander eind van de wereld?? Haha...!