Loren @ The Grace Emily - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Pat & Brigitte Wielandt - WaarBenJij.nu Loren @ The Grace Emily - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Pat & Brigitte Wielandt - WaarBenJij.nu

Loren @ The Grace Emily

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pat & Brigitte

07 Juli 2011 | Australië, Brisbane

Dinsdag 5 juli,

De hemel boven Bellevue Heights belooft weer weinig goeds. Brigitte haalt haar slaap een beetje in en we moeten haar met zachte dwang wakkermaken om de zoektocht naar de befaamde Ugg boots aaan te vatten, niet vooraleer we weer een lekker ervring rijker zijn; het super ontbijt van Pete met heerlijke zelfgemaakte egg-muffins, gevuld met champignons, tomaat en de volgens aloude Porcaro familietraditie zelfgemaakte salami, Mmmm! Met Sonja achter het stuur, laverend en vloekend als een echte Italiaan, (die roots hé!) wordt de trip een dolle rit door de Adelaide spits, voorzien van commentaar door onze locale gidsen. Adelaide wordt blijkbaar ‘The murder capital of Australia’ genooemd. Dé grap hier is als toeristen ’s avonds door een stille wijk wandelen en vragen waar iedereen is, het antwoord dan is: “Oh, they’ve all been murdered!” Subtiel!
Daarna worden we overgeleverd aan de goede zorgen van Kath, die ons zal vergezellen op onze shoptocht! En dit loopt niet echt van een leien dakje! De Ugg boots die door onze dochters gewild zijn, blijken niet de ugg boots te zijn die men hier zo massaal draagt, tis te zeggen, hier vind je ugg boots in alle maten en modellen, maar niet de ‘officiële’, die een Amerikaans patent blijken te zijn en aldus niet zo goedkoop zijn als idereen wel denkt en als dan ook al blijkt dat we de winkel die ze wel zou verkopen, niet meer te vinden is, beslissen we dat de horror lang genoeg geduurd heeft en het tijd is voor een bezoek aan de pub!
We zakken af naar de Glenelg Football Club, home of the Tigers, waar ook onze korfbalcollega’s hun vaste stek hebben, of toch graag zouden willen. We wonen er geheel toevalligerwijs een vergadering bij ivm dat toetreden. Later die avond worden we nog gezelig ontvangen bij Kath thuis voor een heerlijk etentje en bijbehorende ‘home made Baileys’!

Woensdag 6 juli, Pete zegt dat hij wederom voor het ontbijt gaat zorgen, maar plots lijkt hij verdwenen. Brigitte weet echter dat hij terug te vinden is in de tuin…. aan het barbecuen!! Bacon, eggs, sausages, mushrooms and haloumi cheese, daar gaat ons cholesterolgehalte! Met ons buikje rond stappen we in de aftandse Nissan van Pete voor een tochtje door de Adelaide Hills, met de bedoeling van een paarmooie uitzichtjes en leuke dorpjes te passeren. Het uitstapje wordt spijtig genoeg verpest door het ronduit verschrikkelijke regenweer en wanneer er ook nog mist opduikt, is de lol er gauw af en kunnen we gelukkig nog eenr paar leuke pubs meepikken (Stanley Bridge Tavern in Verdun en het Scenic Hotel in Norton Summit).
’s Avonds gaan we lekker én uitgebreid Vietnamees tafelen op uitnodiging van Graeme en Martine, die wegens verbouwingen aan hun woonst geen home party kunnen organiseren.
De avond wordt op een zalige manier afgesloten in The Grace Emily Hotel, waar we getuige zijn van de nieuwe CD launch plus bijbehorende live set van de redelijk fantastische folkartiest Loren (& the Grow Your Owns), een persoonlijke kennis van Pete én steengoeie muzikant. Na de voorstelling signeert hij voor ons graag zijn nieuwste schijfje en hebben we nog een leuke babbel!

Om 1u duikelen we ons bedje in voor de laattste nacht in Adelaide, maar ik spreek af met Pete om me te gaan naar de studio’s va 3D Radio waar Pete samen met zijn collega Tones (Chris Choat) hun ochtendprogramma presenteren. Ik wordt geacht wat commentaar te geven bij de Belgische rock scene en bands als Triggrfinger, Diablo Blvd, Selah Sue en Intergalactic Lovers krijgen door mijn toedoenhun eerste Australische airplay! Leuk! Rond 10u zijn we terug en moet eer worden ingepakt.

Na een korte lunch in de openbare Fresh Market, is het tijd voor een (emotioneel) afscheid en rijdt Pete ons naar de luchthaven waar we inschepen op QF664 richting Brisbane. Na een tweetal uur landen we alhier en op dit moment zitten e in een luxueuze kamer op de 20e verdieping van het mooie Sebel Suites Hotel, pal in het stadscentrum en met een verbluffend uitzicht over nachtelijk Brisbane. We eten een snelle hap in de Irish Pub aan de overkant van de straat, waar we toch even ongemakkelijk worden van een vervelende boom van een Aboriginal die ons een paar keer heel opdringerig aanspreekt, omdat hij ons net geld uit een automaat heeft zien halen! Hij geeft het gelukkig gauw op.

Morgen halen we de camper op en begint ons avontuur in Queensland, the sunshine state!

Cheers!

fotos op:

• 07 Juli 2011 - 16:18

Lucy:

Pubs, pubs, pubs,.... Komt me bekend voor :-)

• 07 Juli 2011 - 21:31

Karolien:

Hoi Pat en Brigitte,

Wes en ik volgen thuis (op t werk geen tijd voor!) jullie avontuur op de voet. Zo te horen beleven jullie weer de tijd van jullie leven! Geniet ervan!

Bye Bye!