A Sunday afternoon in Noosa, QLD… - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Pat & Brigitte Wielandt - WaarBenJij.nu A Sunday afternoon in Noosa, QLD… - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Pat & Brigitte Wielandt - WaarBenJij.nu

A Sunday afternoon in Noosa, QLD…

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pat & Brigitte

10 Juli 2011 | Australië, Noosaville

Zondag 10 juli,

Queensland beslaat driekwart van de oostkust van Australië, we verwelkomen de zon dan ook reeds om 4.30u, maar dat wil ook zeggen dat we bij de eersten zijn om ze weer uit te zwaaien. Om 18u is het hier al terug donker, en de nachten zijn ronduit koud. Daarentegen beleven we hier de winter bij 19°C overdag en dat is te zien. We trekken het kuststadje Noosa in op de laatste zondag van de schoolvakantie en de stranden zijn redelijk tot zeer goed bevolkt! Noosa is een modaine badplaats met een eigen karakter. Overal mooie, moderne huizen en flats, maar geen torenbouw enabsoluut geen ‘kakineus’ volk. Lange uitgerekte stranden scheiden de drukke winkelstraten van de branding. Het is het geliefkoosd terrein van skaterboys en stoere surf dudes en chicks.
In de Noosa Surf Club checken we ons gokbiljet van de dag ervoor. Niks natuurlijk, maar het was voor de goede zaak! Een vriendelijke mevrouw in het visitors Info center wijst ons de weg naar het Noosa National Park, waar we kunnen kiezen uit een 5-tal wandelingen, variërend van moeilijkheidsgraad al naargelang de toegankelijkheid van de paden. We kiezen voor de Coastal Trail over een richel naast de kustlijn en de Palm Cove Walk, een wandeling van 1km door het regenwoud. Onderweg begroeten we enkele Casuarinas, een soort van inlandse kalkoenen, getooid met de Belgische driekleur.
Bij de terugkeer slenteren we nog wat langs het strand en met onze voeten in de koele branding en pikken we nog een terrasje with a view mee in de Noosa Marina, inclusief lekkere chardonnay en wat hapjes, oesterkes en salt & pepper squid (inktvis). Nog even kunnen we buiten naast onze camper zitten in de vallende duisternis en we krijgen gezelschap van de Susie uit het Loren-nummer waar ik het eerder over had. De échte grey nomads bestaan dus! Haar man zit in de caravan naar de ‘footy’* te kijken en het mens had wat nood aan een babbeltje, dus wie zijn wij..? Blijkt dat ze hun huis en aanpalende lap grond verkocht om te gaan rondtrekken, ondertussen al 9 jaar lang!!
Bon, we gaan het niet lang trekken vanavond, want morgen komen ze ons al om tien voor zes halen voor onze uitstap naar Fraser Island! Het belooft een lange en spannende dag te worden, so we’re gonna hit the sack!

Hot news update: blijkbaar werkt de link naar de picasa fotosite niet zo goed, daarom probeer nu onderstaande link eens...
Goodnight, mates!
Xx
* Footy = ‘Australian Rules’ Football !

Fotos op: